FAQ

Als je het antwoord op je vraag hier niet kunt vinden, contacteer ons dan hier of stuur een e-mail naar
customercare@lerub.com

Veelgestelde vragen

Heb ik een account nodig om mijn bestelling te plaatsen?

U kunt winkelen zonder een account aan te maken. Echter, als u bij ons registreert, profiteert u van de volgende
voordelen:
• Volg uw bestellingen en bekijk eerdere aankopen
• Vraag een ruil- of retourzending rechtstreeks aan vanuit uw account aan.
• Bewaar uw adres- en kaartgegevens, zodat u in de toekomst nog sneller kunt winkelen.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Retouren kunnen alleen worden aangevraagd als u een account heeft. U heeft 14 dagen de tijd om je bestelling te retourneren.
Om in aanmerking te komen voor retournering moet uw artikel ongeopend, ongebruikt en in dezelfde staat zijn als u
het heeft ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.
U bent verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van uw artikel(en). Verzendkosten zijn niet-
restitueerbaar. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten voor de retourzending van uw terugbetaling afgetrokken.
Alle goedgekeurde retourzendingen moeten naar ons worden teruggestuurd met een traceerbare verzendmethode.
Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen wij u een e-mail om u hiervan op de hoogte te stellen
Wij zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling. Als de zendingen
zijn goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en wordt er automatisch een tegoed op uw
creditcard of originele betaalmethode toegepast, binnen een bepaald aantal dagen.

Ik kan om een ​​of andere reden geen bestelling plaatsen, wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar customercare@lerub.com en hopelijk kunnen we u helpen het probleem te identificeren.

Payment

How do I redeem my digital giftcard?

Purchasing a digital gift card creates a unique code. You will receive the gift card and the personal code directly after you purchased. The gift card recipient can enter this code at checkout to subtract the gift card value from their order total.

When will my order be charged?

If you pay by Debit Card or PayPal, Le Rub will collect the payment when your order is placed on our
website.
If you pay by Credit Card, the payment is usually taken once your order is processed and ready to
ship, though your bank or card issuer may reserve the order amount in your account immediately.

Which payment methods do we accept?

Visa
Mastercard
Amex
PayPal
Bancontact
Ideal
Apple Pay
Google Pay

Deliveries & Shipment

When will I receive my order?

Your order will be processed the same day when ordered before 10pm (CET), otherwise the next day.
You will receive an email with tracking information once your order ships. 
We ship Monday to Friday excluding public holidays. Le Rub relies on courier services to ship all
orders. Deliveries are done on working days during regular business hours; not on holidays.

Do I need to pay Duties?

VAT is included in our purchase prices. Custom duties, taxes and related charges are applicable to
their order upon delivery, if your order is being shipped outside of the EU, you may need to pay duties
or taxes and related charges in order to receive your order. There could be a delay in delivering your
order if you don’t pay the charges immediately. 
Unfortunately, we have no control over these charges, and cannot tell you what the cost would be, as
customs policies and import duties vary widely from country to country. We recommend contacting
your local customs office for current charges before you make an order, to avoid any unexpected
charges. 
If for any reason you don’t pay the import or duty charges, then we have the right to charge you for
any additional costs that might be charged to us because of this. Once you have paid, your order will
be delivered to you.

Please note that if you are requesting a refund for an item you paid duty for, we are unable to refund the duty as it is not collected by us.

Why doesn’t Le Rub ship to my country?

Maybe this is due to international trading agreements and/or local customs restrictions. We may also be unable to ship certain items to your location because of market sunscreen regulations. We'll let you
know if this is the case once you proceed to order. In any case, we’re always working to expand to
more territories, including yours so please stay tuned for more updates here.

Account & Privacy

How do I reset my password?

If you‘ve forgotten your password, request a link to reset it or follow the ‘Forgot password’ instructions on this page.

Is my personal data protected?

We keep your personal data private and confidential and only use it with your consent or if legally
permitted to.

For further details, please see check our Privacy Policy.

Questions & Suggestions

Als je het antwoord op je vraag hier niet kunt vinden, contacteer ons dan hier of stuur een e-mail naar
customercare@lerub.com